روانشناسی یکی از مشاغل پرطرفداری است که سالیانه افراد زیادی وارد این حرفه می‌شوند و تمایل دارند که درآمد خود را افزایش دهند. بهتر است بدانید بسیاری از افراد صرف اینکه تصور می‌کنند این رشته جز رشته‌های پردرآمد است وارد این حوزه می‌شوند. اما باید بدانید رشته روانشناسی از جمله رشته‌هایی است که شما باید راهکارهای متعددی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید در این رشته به موفقیت‌هایی که می‌خواهید برسید و بتوانید درآمد خود را بالا ببرید (اگر به این مسئله علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله چگونه در روانشناسی برند شویم؟ را مطالعه کنید). در ادامه اطلاعات کاملی را در مورد درآمد شغل روانشناسی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در کجا استخدام می‌شوید؟

اولین مسئله‌ای که به عنوان درآمد شغل روانشناسی باید به آن توجه داشته باشید این مسئله است که قرار است در کجا استخدام شوید. روانشناسان می‌توانند در ارگان‌های متعددی از جمله آموزش و پروش،  سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، کلینیک‌های تخصصی، بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی، مراکز مشاوره و مهدکودک‌ها استخدام شوند و هر یک از اینها با توجه به استراتژی‌هایی که دارند حقوق روانشناس را مشخص می‌کنند. به طور کلی، بر اساس اطلاعاتی که در این باره انتشار یافته است میانگین حقوق یک روانشناس بالینی 6 میلیون تومان است.

باید شناخته شوید!

ممکن است در بالا که به درآمد شغل روانشناسی اشاره کردیم این موضوع برایتان پیش بیاید که درآمد روانشناسان بسیار پایین است و این مسئله شما را بسیار ناامید می‌کند. بهتر است بدانید این درآمد مربوط به درآمد پایه و زمانی است که شما به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اید و هنوز به یک فرد شناخته شده در این زمینه تبدیل نشده‌اید. یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند درآمد شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد شناخته شدن و یا برند شدن در دنیای روانشناسی است. در این صورت می‌توانید بیماران و درمان‌جویان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

شهر کوچک هستید یا شهر بزرگ؟

مسئله دیگری که می‌تواند بر درآمد شغل روانشناسی اثر بگذارد شهری است که در آن زندگی می‌کنید. اگر در یک شهر کوچک هستید، باید بدانید به سختی می‌توانید به عنوان مشاوره در این شهر کار کنید. زیرا در شهرهای کوچک افراد زیادی یکدیگر را می‌شناسند و همین امر باعث می‌شود که افراد از رفتن به مشاور سرباز زنند.

درآمد شغل روانشناسی چقدر است؟

در شهرهای کوچک اگر می‌خواهید به عنوان روانشناس به کار خود ادامه دهید باید در یکی از ارگان‌ها از جمله مدارس و یا بهزیستی فعالیت خود را آغاز کنید. به طور کلی، در شهرهای کوچک درآمد شما محدود خواهد بود.

راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد شغل روانشناسی

اگر وارد شغل روانشناسی شده‌اید و اکنون نگرانی‌های زیادی در رابطه با درآمد این شغل دارید، باید بدانید که شما باید به راهکارها و استراتژی‌های متفاوتی توجه داشته باشید تا بتوانید درآمد خود را بالا ببرید. اگر بتوانید در مسیر روانشناسی به یک برند مطرح تبدیل شوید، درآمد شما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد. با توجه به این مسئله که رقابت در این موضوع بسیار زیاد است، شما باید از راهکاهایی که در ادامه مطرح می‌شوند استفاده کنید تا بتوانید خود را به عنوان یک فرد موفق به جامعه روانشناسی معرفی کنید.

طراحی سایت

از جمله اموری که می‌تواند بر درآمد شغل روانشناسی اثر بگذارد طراحی سایت است. موتور گوگل اعلام کرده است روزانه به طور متوسط 5 میلیارد جستجو در فضای اینترنت صورت می‌گیرد و در صورتی که افراد سایت‌های خود را به خوبی آماده کرده باشند می‌توانند مورد توجه کاربران قرار گیرند و همین امر باعث می‌شود به زودی مشتریان بالقوه زیادی وارد سایت شوند. بنابراین، شما باید به عنوان یک روانشناس طراحی سایت انجام دهید و به آپشن‌های مختلفی برای جذب مشتریان از طریق سایت توجه داشته باشید.

تبلیغات در فضاهای اجتماعی

امروزه، یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند بر درآمد شغل روانشناسی اثر بگذارد تبلیغات در فضاهای اجتماعی است. بهتر است بدانید مشتریان قرن بیست و یکم بسیار هوشمند شده‌اند و ترجیح می‌دهند قبل از آنکه از یک مشاوره و یا روانشناس خدمات دریافت کنند سطح دانش او را مورد سنجش قرار دهند و یا مدتی با او در ارتباط باشند. این بستر در فضاهای اجتماعی دقیقا ایجاد شده است و افراد می‌توانند با تبلیغات مناسب و هدفمند کاربران زیادی را به سمت برند خود بکشند و درآمد خود را به میزان بسیار زیادی افزایش دهند.

تولید محتوای مناسب

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مواردی که بر درآمد شغل روانشناسی اثر دارد تولید محتوای مناسب است. اگر شما در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌ها فعال باشید، اما تولید محتوای مناسب نداشته باشید هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید. اگر بخواهیم به موضوع تولید محتوا بپردازیم باید موضوعات زیادی را مطرح کنیم که ممکن است در حوصله و تخصص روانشناسان نباشد و می‌توانند کار خود را به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ بسپارند.

درآمد شغل روانشناسی چقدر است؟

چیزی که روانشناسان باید در روند تولید محتوا به آن توجه داشته باشند این مسئله است که آنها باید به روانشناسی علمی و تخصصی توجه داشته باشند و از روانشناسی زرد برای تولید محتوا بر حذر باشند. در غیر اینصورت، هرگز نمی‌توانند در کار خود به موفقیت‌های لازم برسند و مشکلات زیادی برای آنها پیش خواهد آمد.

مطب خصوصی

درآمد شغل روانشناسی زمانی بالا می‌رود که روانشناسان برای خود مطب خصوصی دایر کنند. مطب خصوصی چالش‌ها و سختی‌های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت، اما به همان اندازه می‎تواند به افزایش درآمد روانشناسان کمک کند. بهتر است بدانید روانشناسانی که به فکر مطب خصوصی هستند باید مهارت‌های ارتباطی خود را به میزان بسیار زیادی تقویت کنند و در تلاش باشند تا شبکه ارتباطات خود را گسترش دهند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد درآمد شغل روانشناسی در اختیار شما قرار دهیم. همانطورکه متوجه شدید شما می‌توانید به عنوان روانشناس در ارگان‌های مختلف استخدام شوید که این مسئله باعث می‌شود که درامد شما به طور مستقیم به استراتژی‌های آن ارگان بستگی داشته باشد. از طرف دیگر، باید بدانید شما باید به یک برند شناخته شده تبدیل شوید و برای این کار باید به طراحی سایت و تبلیغات در فضاهای مجازی توجه داشته باشید. بهتر است بدانید مطب خصوصی یکی از بهترین ایده‌هایی است که به طور مستقیم بر افزایش درآمد روانشناسی اثر می‌گذارد و می‌تواند حس خوبی را در شما به وجود بیاورد.