امروزه، کسب درآمد یکی از مهمترین مواردی است که تمامی افراد با آن رو به رو هستند و هرگز نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. با توجه به این موضوع که این روزها دانش روانشناسی به یک دانش بسیار مهم تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال آن هستند تا یک روانشناس معتبر و مطرح را برای درمان مشکلات خود پیدا کنند باید بدانید روانشناسان باید قوی‌تر از قبل عمل کنند و بازاریابی سینه به سینه گزینه مناسبی برای این افراد نیست. زیرا ایجاد اعتبار و برند سازی از جمله اموری است که باعث می‌شود روانشناسان به درآمد بالایی برسند و از این درآمد برای کمک به جامعه استفاده کنند (اگر به این موضوع علاقه مند هستید، می‌توانید مقاله چگونه در روانشناسی معروف شویم؟ را بخوانیم).

روش‌های بازاریابی نوین را بشناسید!

یکی از مهمترین مواردی که روانشناسان در این دوره باید مد نظر قرار دهند استفاده از روش‌های نوین بازاریابی است. بهتر است بدانید شما به عنوان یک روانشناس کار خود را باید در بازاری شروع کنید که بر اساس اصول خاصی استوار است و این اصول می‌توانند به موفقیت شما کمک کنند. برخی از روانشناسان از روش‌های بازاریابی دوری می‌کنند و می‌گویند کار آنها بیزنس نیست! بهتر است بدانید هرگز منظور از روش‌های بازاریابی وارد کردن روانشناسی به حوزه بیزنس نیست، اما شما برای اینکه بتوانید به درمان بیماران بپردازید، در مرحله اول بیماران باید شما را بشناسند و در اینجاست که استفاده از روش‌های بازاریابی پر رنگ می‌شود.

چگونه در روانشناسی برند شویم؟

معرفی روش‌های بازاریابی نوین

بهتر است بدانید امروزه تمامی روانشناسان بزرگ و مطرح دنیا از روش‌های نوین بازاریابی استفاده می‌کنند. زیرا با این روش می‌توانند خود را به دیگران بشناسانند و در نتیجه افرادی که احساس می‌کنند با آن روانشناس می‌توانند به نتیجه برسند به آنها مراجعه می‌نمایند. برخی از این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • حضور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی: شاید بتوان گفت یکی از قوی‌ترین ابزاری که برای تبدیل شدن به یک برند در دنیای روانشناسی پیش روی شما قرار دارد حضور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی است. امروزه، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و چنل تلگرام می‌توانند به شما کمک کنند جایگاه خود را بالا ببرید و افراد زیادی را به سمت خود بکشانید.
  • طراحی سایت: یکی دیگر از روش‌هایی که شما را در مسیر درست تبدیل شدن به یک روانشناس موفق قرار می‌دهد. موتور گوگل اعلام کرده است روزانه 5 میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود و اگر شما به روش‌های درست توجه داشته باشید و در فضای گوگل قرار گیرید می توانید افراد زیادی را به سمت خود بکشانید.

زمانی که سایت خود را طراحی کردید، روش‌های زیادی وجود دارند که برای تبدیل شدن به یک برند باید مد نظر قرار دهید. گوگل ادز و یا تبلیغات کلیدی از جمله اموری هستند که شما باید به آنها توجه داشته باشید. ایجاد لینک درست در سایت و یا بک‌لینک‌گیری از جمله مواردی هستند که می‌توانند به قوی‌ شدن سایت شما کمک کنند و افراد زیادی را به سمت سایت بکشانند. در واقع، تمامی این موارد شما را در جهت تبدیل شدن به یک روانشناس برند قرار می‌دهند.

از متخصصان بازاریابی کمک بگیرید!

یکی دیگر از مواردی که برای تبدیل شدن به یک برند در دنیای روانشناسی باید به آن توجه کنید مشورت با متخصصان بازاریابی است. متاسفانه در دنیای امروزی ممکن است افراد زیادی ادعا کنند که می‌توانند کارهای بازاریابی را برای شما انجام دهند و یا به شما می‌گویند صد در صد شما را به یک فرد موفق تبدیل می‌کنند. بهتر است بدانید اولا زمانی که می‌خواهید از یک متخصص بازار یابی مشورت بگیرید، در قدم اول باید اطمینان حاصل کنید که این فرد دانش کافی را در این زمینه دارد. بررسی نمونه‌کارها یکی از مهمترین اصولی است که شما را در این مسیر پیش می‌برد.

مسئله دیگری که در زمان انتخاب متخصصان بازاریابی باید به آن توجه داشته باشید مشورت گرفتن از شخصی است که در زمینه روانشناسی دانش دارد و یا در این زمینه کار کرده است. به طور مثال، شاید متخصصی که تنها بر روی کسب‌وکارهایی مانند لباس فروشی کار کرده است نمی‌تواند به شما کمک کند به اهداف خود برسید. بنابراین، متخصص بازاریابی باید دانش کافی در مورد علم روانشناسی داشته باشد و در این زمینه به طور تخصصی کار کرده باشد تا بتواند به موفقیت شما کمک نماید.

برای برند شدن هزینه کنید!

مسئله دیگری که شما برای تبدیل شدن به یک برند در روانشناسی باید مد نظر قرار دهید هزینه کردن برای تبدیل شدن به یک برند است. بهتر است در اینجا مثالی را ذکر کنیم. بسیاری از روانشناسان دارای پیج‌های روانشناسی در اینستاگرام هستند. اما سوال این است آیا تمامی آنها موفق هستند و توانسته‌اند به یک برند موفق تبدیل شوند! پاسخ به این سوال قطعا منفی است. اما سوال این است که چرا آنها موفق نشده‌اند؟ بهتر است بدانید عدم تولید محتوای درست و اصولی یکی از مهمترین مواردی است که باعث شده است این افراد به یک برند موفق تبدیل نشوند.

چگونه در روانشناسی برند شویم؟

امروزه الگوریتم‌های اینستاگرام تغییر کرده است و شما باید بر تولید محتوای ویدیوی توجه زیادی داشته باشید. بهتر است بدانید با توجه به این موضوع که رقابت در دنیای اینستاگرام بسیار زیاد است شما نمی‌توانید با یک ویدیو سطحی که خودتان در خانه و یا محل کار گرفته‌اید موفق شوید. شما باید از دوربین‌های مناسب استفاده کنید و قبل از هر فیلمبرداری موضوع و سناریو را به دقت انتخاب نمایید. تمامی این موارد به شما کمک می‌کنند بتوانید بهترین نتیجه را بدست بیاورید و در کار خود موفق شوید. پرداخت هزینه برای بازاریابی در واقع نوعی سرمایه گذاری بر مدل کاری است.

دانش خود را به روز نگه دارید!

در کنار تمامی مواردی که برای تبدیل شدن به یک برند در دنیای روانشناسی در اختیار شما قرار دادیم باید بدانید به روزرسانی دانش و بازتاب آن در بازاریابی دیجیتال بی‌شک شما را به یک روانشناس موفق تبدیل می‌کند. شما نباید در تبلیغات پیج خود از روانشناسی زرد استفاده کنید. روانشناسی زرد در ابتدا باعث می‌شود که کاربران شما هیجان زده شوند. اما پس از مدتی اعتبار خود را از دست می‌دهید و هرگز دیگر شما را به عنوان یک روانشناس قوی قبول ندارند. بنابراین، به این مسئله توجه کنید که شما نباید از هر روشی برای بازاریابی استفاده کنید. همچنین، بهتر است که در کار خود به موارد متعددی توجه داشته باشید و هرگز پای خود را ( حتی برای تبلیغات) فراتر از اصول علمی و اخلاقی در حرفه روانشناسی نگذارید!

رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای

همانطور که می‌دانید روانشناسی علمی است که با روح و جان افراد سر و کار دارد. ارتقا دانش یکی از مهترین مواردی است که روانشناسان باید مد نظر قرار دهند ( شما می‌توانید در دوره جامع آموزش روانشناسی شرکت کنید و زیر نظر اساتید حرفه‌ای روانشناسی آموزش ببینید). اما شما نباید از کیس‌های خود به عنوان موضوعی برای تولید محتوا استفاده کنید. به این مسئله توجه داشته باشید و رعایت اصول اخلاقی مهمترین چیزی است که باید مد نظر قرار دهید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که چگونه می‌توانیم به یک روانشناس موفق تبدیل شویم. بهتر است بدانید شما برای تبدیل شدن به یک روانشناس برند باید از طریق چنل‌های بازاریابی معتبر شروع کنید. با توچه به این مسئله که بازاریابی یک کار اصولی و حرفه‌ای است شما باید در این مسیر محتاطانه عمل کنید و کار خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید و به رشد جامعه کمک کنید.